Motivace a výzvy
Motivace a výzvy
Nejlepší způsob jak děti zapojit do cvičení či jiné aktivity je ten, když z toho všeho uděláme zábavu. Formou výzev, pohybových her a lidské nekonečné fantazie - obzvláště té dětské - bude pohybová aktivita JEDNA RADOST.
Stejně tak to bude u spojení pohybu a našich smyslů
1) 15denní výzva
Vám i Vašim dětem zpestří SMYSLOVOU AKTIVITU
Jak děti zapojit do pohybových aktivit
Děti jsou hravé, tvořivé a mají rády pestrost, zajímavé dění, aktivity, chtějí si hrát...
Proto bychom podle toho měli přistupovat.
Když si představíte to, že byste byli na jejich místě, či se vrátíte zpátky do dětství, co vás bavilo?
Jak jste sebe nechali přesvědčit jít do akce, nebo zapojit se do společných aktivit?
Když řeknu mým dětem - pojďte, jdeme cvičit - tak slyším ofrklé zvuky a mrčí, že se jim nechce. To známe asi všichni, :-) že.
Ale když jdu na ně formou hry či příběhu, vtáhnu je do děje, ony sami pak pokračují.
A PROČ?
Děti mají rády dobrodružství a svou představivost.
Rády si hrají ve svých vymyšlených příbězích (to můžeme vypozorovat pokaždé, když si hrají sami) a toho bychom měli využít.
Cvičení formou příběhu, her, zda vám ukáží, jak si myslí, že vypadá např. pozice draka,... Vy zkusíte svou verzi, dítě tu svoji a pak rádo pokračuje - tady také, bychom měli mít mi sami představivost a být kreativní.
Např. Vidím DRAKA, který má krásně rozpjatá veliká KŘÍDLA a letí nad HORU, kde má ukrytou svou tajnou JESKYNI... následuje hra, masáž od maminky a protažení... (už tu máme čtyři pozice).
A smysly?
Drak během svého letu vidí okolní svět, cítí minoucí se vítr a svými drápy se dotýká špiček vysokých stromů pod ním. Svými křídly vyrovnává svou rovnováhu a stabilitu těla při nestabilním větrném počasí...
Vyzkoušejte si dle toho s dětmi zahrát (zacvičit) se svými smysly a pohybem...
U cvičení můžete využít např. významné dny, svátky, tradice a dle vašeho příběhu na dané téma si s dětmi nenápadně hravou formou zacvičit a dostat je tak do pozice, které potřebujete, jako jsou např. cviky na ploché nožky, či bolavá záda.
Děti mají také rády pomůcky, můžete využít vše, co najdete v běžné domácnosti. Ve cvičení pak děti vidí pestrost, barevnost, hravost - a na tu děti nalákáme nejvíce.
Naopak u starších dětí - puberťáku - zase vysvětlujeme význam pohybu a jednotlivých cviků.
Co to s nimi , s jejich tělem dělá?
Jak tělo reaguje?
Zda cítí ten rozdíl, mezi touto pozicí a tímto dechem, či nepatrnou změnou pohybu. Vidím to na mojí Zuzance - slečny mají rády přesvědčení - oni sami se musí přesvědčit, že je to tak správně. Více vnímají své tělo a tudíž se více zajímají...